Aby zaznaczyć jakiś istotny fakt w arkuszach kolorujesz komórki? Nie ma w tym nic złego pod warunkiem, że pracujemsz na małych zbiorach danych. Ale co zrobić jeżeli do przejrzenia masz tabelę z tysiącami rekordów - normalny użytkownik Excela zaczął by już dziś. Moi kursanci tak robić nie będą :-) i wykorzystają do tego celu polecenie "formatowanie warunkowe", a Excel sam za nich przeszuka tysiące rekordów i zaznaczy te właściwe.
Pracując na dużych i bardzo dużych zbiorach danych może Wam się przydażyć, że w wasze wyliczenia wkradnie się błąd. Aby uniknąć mozolnego skanowania tysięcy rekordów w celu weryfikacji przed wysłaniem raportu, czy analizy do waszego przełożonego opiszę wam sposób w jaki możecie tego uniknąć. Znacie formuły tablicowe?
Jeżeli procujesz w finansach, a może jesteś księgowym lub finansistom, a może jako analityk na pewno musiałeś zamienić zapis wartości ujemnych. W bilansie zwyczajowo zamiast pisać wartości ujemne stosuje się nawiasy. W tym artykule w prosty sposób opisuje jak to zrobić z wykorzystaniem formatowania niestandardowego - SPRAWDŹ