18 Mar
18Mar

Puste wiersze w Ms Excel mogą przysporzyć wielu kłopotów, w szczególności jeżeli jest ich baaardzo dużo. Tutaj z pomocą przyszłoby makro napisane w języku VBA, ale na szczęście jest kilka innych rozwiązań tego probelmu.

Poniżej zobrazuje Wam prosty sposób na poradzenie sobie z tym problemem i bez używania kodu VBA. Na rozwiązanie tego problem w Excelu istnieje wiele sposobów, ja zaprezentuje jeden z nich.
Dla lepszego zobrazowania metody posłużę się przykładowymi danymi w formie zblizonej do otrzymywanej od kontrahentów współpracujących z jednym z głównych graczy na rynku piwa w Polsce.

Przykład:

1. Dane otrzymywane od kontrahentów z pustymi wierszami

2. Wybrany przeze mnie sposób polega na przesunięciu pustych wierszy na sam koniec. Do tego posłuży nam polecenie sortowania z karty "Dane" i sekcji "Sortwanie i filtrowanie". Pamiętajcie tylko o zaznaczenie samej tabeli wraz z nagłówkami.

3. A oto rezultat końcowy:

Puste wiersze zostały przeniesione na sam koniec naszej tabeli.