15 Feb
15Feb

Określanie kwartału

Sporządzając raporty sprzedaży często posługiwałem się kwartałami, jako jednostkami czasu. Szczególnie pomocne w firmach akcyjnych, gdzie co kwartał należy przygotować sprawozdanie finansowe i operacyjne. Pokaże Wam, jak można poprosić Excela, aby podał nam taką informację.

Przyjmijmy, że poszczególne daty przechowywujemy w kolumnie A.

Budowa funkcji:

=ZAOKR.W.GÓRĘ(MIESIĄC(A1)/3;1)

Analiza formuły:

W pierwszej kolejność pobieram datę z komórki A1 i dzielimy uzyskany numer miesiąca (ponieważ kwartał ma 3 miesiące). Dalej z pomocą przychodzi nam funkcja zaokrąglania w górę, która poniesie nam nasz numer miesiąca w zależności od wyniku dzielanie, np. mamy miesiąc 11, podzielony na 3 zwórci nam wynik 3,66 - po zastosowaniu funkcji zaokr.w.górę otrzymamy kwartał 4.