W swojej praktyce często obserwuję, że wiele osób aby zaznaczyć jakiś istotny fakt w arkuszach koloruje komórki. Nie ma w tym nic złego pod warunkiem, że pracujemy na małych zbiorach danych. Ale co zrobić jeżeli do przejrzenia mamy tabelę z tysiącami rekordów - normalny użytkownik Excela zaczął by już dziś. Moi kursanci tak robić nie będą :-) i wykorzystają do tego celu polecenie "formatowanie warunkowe", a Excel sam za nich przeszuka tysiące rekordów i zaznaczy te właściwe.
Zastosowanie tego polecenia omówię na przykładzie "skromnego" zestawienia stanów magazynowych wraz z datami przyjęć i ważności produktów - "wiekowania zapasów"
Krok po kroku:
W tym momencie Excel za nas pokolorwał wszsytkie komórki, które są "mniejsze" niż dzisiejsza data (2013-10-04). Bez przeglądania, ślęczenia nad arkuszem - prawda, że proste.
Przykład: