POLITYKA PRYWATNOŚCI ORAZ WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES

w serwisie internetowym Prometeusz: Praktyczne Kursy MS Excel dalej zwana również „Polityką“.

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Administratorem Danych Osobowych jest firma Marcin Urbański Prometeusz z siedzibą w Mizerka 30 96-513 Nowa Sucha, wpisana do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej pod numerem REGON:142897017 (dalej jako:„Administrator”).

  2. Administrator świadczy usługi oraz oferuje produkty na rzecz pełnoletnich klientów indywidualnych, lub przedsiębiorców, w szczególności w następującym zakresie: szkoleń informatycznych i komputerowych (obsługa komputera, Obsługa MS Office, Google Analytics)

  3. Niniejsza Polityka stanowi zbiór informacji o uprawnieniach przysługujących osobom, których dane dotyczą w związku z pozyskaniem danych osobowych oraz ich przetwarzaniem przez Administratora, oraz zasad stosowanych przez Administratora w zakresie ochrony danych osobowych, w tym zbieranych za pośrednictwem formularzy internetowych znajdujących się na stronie: www.kursexcel24.pl

  4. Administrator deklaruje zaangażowanie w prawidłowe zarządzanie bezpieczeństwem danych osobowych oraz oświadcza, iż dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia bezpieczeństwa ochrony danych osobowych przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów prawa, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej również jako „Rozporządzenie”).

II.    CEL I ZAKRES ZBIERANIA DANYCH. OKRES PRZECHOWYWANIA.

  1. Administrator ogranicza zbieranie i przetwarzanie danych osobowych do niezbędnego minimum wymaganego do realizacji dyspozycji osoby, której dane dotyczą. Zbieranie danych osobowych następuje w związku z:


    • wypełnieniem formularza internetowego lub dokonaniem rezerwacji szkolenia,

    • zawarciem oraz wykonaniem umowy, w tym umowy o szkolenie;

    • wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji handlowych dotyczących usług lub produktów Administratora;

    • wyrażeniem zgody na otrzymywanie newslettera wydawanego przez Administratora;

    • podczas kontaktowania się z Administratorem za pomocą dostępnych narzędzi na stronie internetowej www.kursexcel24.pl;

    • automatycznie za pośrednictwem plików cookies.

  2. Zbieranie danych osobowych dokonywane jest w celu:


    • obsługi zgłoszenia dokonanego za pośrednictwem formularza internetowego lub inną drogą telefonicznie, e-mail, Messenger;

    • zawarcia oraz wykonania umowy o szkolenie;

    • wykonania innych dyspozycji osoby, której dane dotyczą;

    • wysyłania informacji handlowych po uzyskaniu uprzedniej zgody osoby uprawnionej;

    • doskonalenia działalności przez Administratora;

    • dostosowania zawartości strony internetowej www.kursexcel24.pl do preferencji osoby odwiedzającej, a także optymalizacji korzystania ze strony internetowej;

    • oceny jakości produktów i usług oferowanych przez Administratora;

    • wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze.

  3. Administrator, ze względu na przedmiot umowy oraz inne jej elementy, może przetwarzać następujące dane osobowe: imię i nazwisko; adres zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj); numer PESEL; datę urodzenia; adres poczty elektronicznej; numer telefonu kontaktowego; dane pracodawcy; dane związane z przebiegiem nauczania. W wypadku Klientów niebędących osobami fizycznymi Administrator może przetwarzać dodatkowo firmę przedsiębiorcy oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP). Każdorazowo zakres wymaganych do zawarcia umowy danych osobowych wskazany jest na odpowiednim formularzu internetowym, bądź w treści umowy, znajdujących się na stronie internetowej pod adresem www.kursexcel24.pl

  4. W celu potwierdzenia tożsamości Klienta, Administrator uprawniony jest do weryfikacji jego danych osobowych, w tym dokumentu tożsamości.

  5. Dane osobowe przechowywane są nie dłużej niż jest to konieczne do realizacji celów, dla których je zgromadzono oraz w okresie niezbędnym do realizacji obowiązków prawnych Administratora. Tym samym dane osobowe przechowywane są do czasu, gdy:


    • jest to niezbędne w celu wykonania umowy tj. dostarczenie produktu lub usługi;

    • obowiązujące przepisy prawa wymagają przechowywania danych osobowych przez Administratora;

    • dane osobowe są wymagane w celu ochrony i obrony praw lub własności Administratora (co do zasady, będzie to długość okresu przedawnienia roszczeń).

III. PODSTAWA PRZETWARZANIA DANYCH.

  1. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:


    • zgłoszenie

    • zawarcie i wykonanie umowy o szkolenie;

    • wyrażona zgoda: np. w zakresie przesyłania komunikacji marketingowej na adres e-mail w celach marketingowych;

    • wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze: np. rozpatrywanie reklamacji;

    • wypełnienie prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez Administratora, np. marketing bezpośredni własnych produktów lub usług.

IV.    UPRAWNIENIA.

  1. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, osobie, której dane dotyczą, przysługuje:


    • prawo do wyrażenia oraz cofnięcia zgód na:
      -    przetwarzanie danych tej osoby, tj. adresu e-mail w celu otrzymywania komunikacji handlowej, newsletterów drogą elektroniczną na adres e-mail; 
      -    przetwarzanie danych tej osoby tj. adresu e-mail w celu przesyłania powiadomień o nowych terminach szkoleń;

    • prawo do wniesienia: 
      -    sprzeciwu w zakresie przetwarzania danych tej osoby w celu marketingu bezpośredniego, przy czym zastrzega się, iż Administrator nie przetwarza danych osobowych w celu marketingu bezpośredniego;
      -    uzasadnionego sprzeciwu dotyczącego przetwarzania danych osobowych tej osoby w ramach prawnie uzasadnionych interesów Administratora, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją tej osoby;

    • prawo dostępu do danych osobowych tej osoby, w tym uzyskania kopii danych podlegających przetwarzaniu, także w formie elektronicznej;

    • prawo do sprostowania (poprawienia) danych osobowych tej osoby, jeśli dane znajdujące się w posiadaniu Administratora są niedokładne lub niekompletne;

    • prawo do usunięcia danych tej osoby, jeśli dane te nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane, a Administrator nie ma podstaw do ich przetwarzania, np. na podstawie zgody albo realizacji obowiązku prawnego;

    • prawo do przenoszenia danych własnych udostępnionych Administratorowi (oraz jednoczesnego ich usunięcia, o ile nie występują szczególne warunki wymienione w powyższym punkcie);

    • prawo ograniczenia przetwarzania danych tej osoby w przypadkach wynikających z przepisów prawa.

  2. Cofnięcie zgody lub dokonanie innej dyspozycji wynikającej z przysługujących praw może zostać dokonane przez telefon, za pośrednictwem poczty e-mail lub w siedzibie Administratora. Dane kontaktowe zostały wskazane w pkt VII poniżej.

  3. Administrator, po otrzymaniu dyspozycji, o których mowa w ust. 2 powyżej, niezwłocznie podejmie działania w celu rozpatrzenia oraz realizacji żądania.

V.    UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH.

  1. Dane osobowe mogą zostać ujawnione:


    1. partnerom Administratora, gdy jest to niezbędne do świadczenia produktów lub usług;

    2. spółkom lub innym podmiotom, gdy wynika to z dyspozycji osoby, której dane dotyczą lub po uzyskaniu uprzedniej zgody tej osoby;

    3. wszelkim organom państwowym, urzędom, instytucjom, organom egzekucyjnym, sądom lub innym osobom trzecim, w zakresie niezbędnym do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze lub służącym do ochrony praw Administratora lub osób trzecich.

  2. Przed udostępnieniem danych osobowych podmiotom trzecim, o których mowa w pkt V ust. 1 pkt a-c, Administrator zobowiąże wskazany podmiot do zachowania poufności i bezpieczeństwa informacji oraz wykorzystania udostępnionych danych osobowych wyłącznie w celu oraz zakresie niezbędnym do wykonania celu udostępnienia danych osobowych, np. w związku z zapewnieniem Administratorowi danej usługi lub produktu.

VI.    POLITYKA COOKIES.

  1. Zgodnie z art. 173 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne, strona www.kursexcel24.pl korzysta z plików Cookies zawierających dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika. Szczegółowe informacje dotyczące plików Cookies możesz znaleźć w Internecie, np. na stronie wszystkoociasteczkach.pl

  2. Pliki Cookies stosowane na stronie nie przechowują żadnych danych osobowych ani innych informacji zebranych od Użytkowników. Pliki te mogą być wykorzystywane wyłącznie do następujących celów:


    • utrzymania połączenia z serwisem;

    • obliczeń statystycznych;

    • analitycznych;

    • technicznych, związanych z administracją serwisu.

  3. Transmisja podanych przez Użytkowników danych jest każdorazowo szyfrowana przy pomocy bezpiecznego protokołu HTTPS.

  4. Wykorzystywane są następujące pliki Cookies:


    • tymczasowe pliki cookies związane z sesją pozostają w przeglądarce tylko przez czas sesji, tzn. do momentu wyjścia z danej witryny.

    • trwałe pliki cookies pozostają w przeglądarce po zakończeniu sesji (o ile nie zostaną usunięte przez Użytkownika).

    • analityczne pliki cookies zbierają informacje o korzystaniu z danej witryny, takie jak strony odwiedzone przez danego Użytkownika oraz wszelkie komunikaty o błędach; nie zbierają informacji umożliwiających identyfikację Użytkownika, a zebrane dane są agregowane w taki sposób, że stają się anonimowe. Analityczne pliki cookies służą do ulepszania działania witryny i dostarczenia użytkownikowi lepiej dopasowanych treści, w tym np. reklam.

    • funkcjonalne pliki cookies umożliwiają witrynie zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach (takich jak zmiana rozmiaru czcionki, dostosowanie strony) i umożliwiają takie usługi, jak dodawanie komentarzy na czyimś blogu.

  5. Korzystając z witryny Administratora, Użytkownik wyraża zgodę na umieszczanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika w podanych wyżej celach. Użytkownik może zmienić sposób korzystania z plików cookie przez przeglądarkę, w tym zablokować lub usunąć te, które pochodzą z witryn Administratora. W tym celu należy dokonać zmiany ustawień przeglądarki.

  6. Zasady dotyczące kontrolowania oraz usuwania plików cookies różnią się w zależności od używanej przez Użytkownika przeglądarki. Informacje na temat możliwości zarządzania plikami cookies można znaleźć w menu Pomoc przeglądarki.

  7. Informacje zawarte w logach systemowych (np. adres IP) są przez Administratora wykorzystywane tylko w celach technicznych, związanych z administracją serwerów. Poza tym adresy IP są wykorzystywane do zbierania ogólnych, analitycznych i statystycznych informacji demograficznych takich jak region, z którego łączą się z nami Użytkownicy.

VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.

  1. Dane kontaktowe:
    -    Administrator danych osobowych:
    Marcin Urbański Prometeusz z siedzibą w Mizerka 30 96-513 Nowa Sucha       numer telefonu: 502 702 889
    adres e-mail: biuro@analitycydlabiznesu.pl
    -    W celu wyrażenia albo cofnięcia zgód oraz wnoszenia sprzeciwów osoba uprawniona może skorzystać z poniższych możliwości kontaktu: 
    adres e-mail: biuro@analitycydlabiznesu.pl
    adres siedziby do korespondencji pocztowej:
    Mizerka 30, 96-513 Nowa Sucha, numer telefonu: 502 702 889

  2. Organ nadzoru ochrony danych osobowych. 
    W przypadku pojawienia się wątpliwości lub zastrzeżeń dotyczących sposobu administrowania przez Administratora danymi osobowymi, Administrator zachęca do kontaktu z nim pod adresem e=mail wskazanym powyżej. Niezależnie od powyższego, uprawnionemu przysługuje prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

  3. Wszelkie zmiany niniejszej Polityki, w szczególności wynikające z konieczności dostosowania polityki ochrony prywatności do obowiązujących przepisów prawa, zostaną opublikowane na stronie internetowej Administratora pod adresem www.kursexcel24.pl.

  4. Postanowienia Regulaminu szkolenia mają nadrzędny charakter wobec postanowień niniejszej Polityki.

  5. Niniejsza Polityka wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2019 r.